Dolami

När jag målar börjar jag med att göra en skiss i blyerts på ett billigt skisspapper. När jag känner mig nöjd så kalkerar jag över detta på ett tjockt akvarellpapper med fina gränger. På avarellpappret försöker jag ha så lite blyerts på som möjligt så det inte blir blyertskladd på det. sedan fyller jag i med en tuschpenna från Faber-Castell. Sedan är det dags för akvarellen. Jag har svårt att arbeta utanför gråskalan på huden, så det fick bli färg på vissa detaljer istället.

Ibland målar jag av bilder som jag fastnat för, ibland tar jag detaljer i bilder som jag gillar och målar resten själv eller kombinerar med andra bilder jag gillar och ibland så målar jag på fri hand, men det är svårt och tar flera timmar extra.

Jag har lärt mig nästan allt från pappa och farfar, sedan är det många timmars envist övande, men jag har njutit av varenda moment i inlärningen och gör det  fortfarande. Jag gillar att lära mig nya saker. Sedan tog jag en 50poängskurs i gymnasiet också, bild och form. Där försökte dom lära mig att blanda färger, jag lärde mig lite. Vill gärna lära mig mer om det en dag, men det får bli ett senare kapitel.

Jag har tryckt flickan i leopardjacka på en tshirt, det blev lite halvdant. Sedan dess har jag inte provat igen, har inte rätt utrustning tyvärr.

Angående beställningar så har jag tyvärr lite för lite tid för att hinna med det, men kanske kan jag göra det lite senare när allt lugnat ner sig på jobbet. Jag lovar att säga till när man kan köpa!
Med andra ord kommer jag inte hinna med att göra några julklappar åt era nära och kära i år...Jag är ledsen för det, men jag känner mig lite stressad för tillfället.

Sedan var det någon som nämnde frågestund, jag vet inte om det finns så mycket att fråga..men vill ni veta något, ha min åsikt eller bara säga något tycker jag att ni får göra det precis när ni vill så ska jag svara så fort jag kan. Det låter väl bra?

Ikväll ska jag titta på Lain. Hoppas den är fin. Kanske lika fin och mystisk som Angels egg. Då blir jag glad.



                                                 
P.s bilden har inte jag gjort, utan Yoshitoshi ABe

Kommentarer
Postat av: emelii

Shit vilken fin bild ! :)

2008-12-14 @ 20:29:58
URL: http://emeliehannebo.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, men den har inte jag gjort!

2008-12-14 @ 20:36:54
Postat av: paula

du har inte möjligtvis en mailadress som man kan nå dig på? :P

2008-12-15 @ 20:51:57
URL: http://hallonsnopp.blogg.se/
Postat av: paula

har du en mailadress man kan nå dig på? :)

2008-12-15 @ 20:53:28
URL: http://hallonsnopp.blogg.se/
Postat av: zoolook

hej

2008-12-15 @ 21:29:24
Postat av: j

Gick in på din blogg först för några dagar sedan. Har börjat måla akvarell nu igen, har inte gjort det på evigheter. du inspirerar, som fan! ^^

2008-12-16 @ 17:06:44
Postat av: Jessica

Hejsan, jag skulle jättegärna vilja fråga en sak angående dina otroligt fina illustrationer, en fråga jag inte kan ställa här men maila mig gärna på: illusioner@hotmail.com. Skulle vara underbart!

2008-12-16 @ 17:56:29
URL: http://this-sanctuary.blogspot.com/
Postat av: Jessica

och så klantar jag mig och skriver fel på min egna mailadress... men: illusioner@hotmail.com menade jag.

2008-12-16 @ 17:57:36
Postat av: Jessica

Det ska vara ett underline/understreck efter illusioner. Tydligen går det inte, men det är ganska viktigt att adressen blir rätt, men ursäkta att det blev tre stycken kommentarer.

2008-12-16 @ 18:00:29
Postat av: Anna

Wow vad du målar snyggt!

2008-12-24 @ 22:26:08
URL: http://annakubel.blogg.se/
Postat av: Annie

Lain? gillar du sånna serier? lite sådära psykiska serier? jag försökte se den ett par ggr men jag fick bara huvudvärk.. haha säg till om du tyckte den var bra tror jag kanske kan tipsa dig isånnafall om ngt mer :p

2008-12-31 @ 16:17:12
URL: http://raine1988.blogg.se/
Postat av: Annie

ville säga en till grej. apropå att blanda färg. om du vill öva upp det så är ett bra sätt att försöka blanda till färger som du ser mha dem tre grundfärgerna enbart. och sedan även göra motsatsfärgen. finns massor av olika sätt men.... försök iaf att blanda till färger med enbart dem tre grundfärgerna.

2008-12-31 @ 16:20:14
URL: http://raine1988.blogg.se/
Postat av: stefanweei.blogg.se

Gott nytt år!

2008-12-31 @ 16:22:48
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Alina

Gott nytt år! :)

2008-12-31 @ 16:25:26
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0